پاورپوینت درس دوم مطالعات اجتماعی هشتم

دسته بندي : کتاب » آموزشی
عنوان فایل: پاورپوینت درس دوم مطالعات اجتماعی هشتم
تعداد اسلاید: 19
قسمتی از متن اسلاید ها:
تعاون، تنها به خانه و مدرسه و محلّه، محدود نم یشود. گاهی افراد نیکوکار در سطح جامعه به صورت فردی و گاهی به صورت گروهی به دیگران یاری می رسانند و کمک م یکنند.
همان طور که پی بردید در این موقعی تنها، افراد از طریق بخشش ما علم، توانایی ها و وقت خود به کسانی که نیازمند هستند، یاری میرسانند.
به این بخشش «انفاق » می گویند. در قرآن کریم به انفاق، تأکید زیادی شده است و آیات فراوانی ما را به انفاق در راه خدا فرامی خوانند.
گاهی افراد نیکوکار در قالب سازمان های مردم نهاد و مؤسسات خیریه به یاری نیازمندان یا حل برخی از مشکلات جامعه می پردازند. از این قبیل مؤسسات می توان انجمن های حمایت از بیماران خاص، انجمن های نگهداری از معلولین و سالمندان، درمانگاه های خیریه، مؤسسات نگهداری و حمایت از ایتام و خیّرین مدرس هساز و کتابخانه سازرا نام برد.
البته همه این سازمان ها و مؤسسات باید برای فعّالی تهای خود از وزارت کشور، مجوز بگیرند.
خیّرین مدرس هساز با استفاده از توانمندی های خود و دیگر افراد یا نهادهای نیکوکار به ساختن یا تعمیر و نوسازی و تجهیز مدارس می پردازند و این مدارس را به صورت رایگان در اختیار وزارت آموزش و پرورش، قرار می دهند. خیّرین مدرس هساز می توانند نام خود یا پدر و مادر یا هر نامی را که بخواهند، روی مدرسه بگذارند. در یکی دو دهه اخیر، در کشور ما تعداد زیادی از خیّرین برای دانش آموزان مدرسه ساخته اند.
دسته بندی: کتاب » آموزشی

تعداد مشاهده: 2438 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 19

حجم فایل:693 کیلوبایت

 قیمت: 29,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: