مقاله بررسی نقش مربي براي بازيكنان

دسته بندي : علوم انسانی » تربیت بدنی
مقاله بررسي نقش مربي براي بازيكنان در 8 صفحه ورد قابل ويرايش

نقش مربي

نقش مربي كمك به بازيكنان براي ارائه بهترين تواناييهاي آنها است، نه استفاده از آنها در جهت به دست آوردن موفقيت براي خود. مربي واليبال وظايفي قبل، در طول و بعد از مسابقه به عهده دارد.

وظايف مربي

قبل از مسابقه

1- جلسات تمرين

2- انتخاب سيستم هاي تاكتيكي براي تيم

3- تجزيه و تحليل حريفات و پيش بيني تاكتيكهاي مورد نياز براي شكست آنها

مسابقه

1) آماده سازي و گرم كردن بازيكنان.

2) انتخاب شش بازيكن شروع كننده و موقعيت چرخشي آنها. اين كار مي بايست جهت كسب امتياز و با اسم و شماره هاي همه تيم قبل از شروع اولين ست انجام گيرد.

3) دادن ليست چرخش تيم به داور دوم در آغاز هر ست.

4) تجزيه و تحيل تايم - اوت و تعويض در صورت نياز و اجازه اين كار.

5) تجزيه و تحليل عملكرد تيمي در طول مسابقه و ايجاد هر نوع تغيير در صف آرايي،تاكتيك ها يا بازيكنان در صورت لزوم.

6) كنترل رفتار هر يك از بازيكنان روي نيمكت.

بعد از مسابقه

1) كنترل تشويق و احترام نسبت به حريف از سوي تيم و دست دادن بازيكنان بدون توجه به نتيجه بازي.

2) تشكر از هر دو دوار و امتياز دهندگان به خاط كارشان از طريق كاپيتان تيم.

3) مرور عملكرد تيم و مربيگري در طول بازي با ديدگه طراحي برايآينده وجلسات تمرين.

تمرينات فصلي

ضروري است از آنچه با تيم خود سعي در رسيدن به آن مي كنيد، عقيده روشنس داشته باشيد. بايد يك سرس طرح هاي فصلي براي پيشرفت تيم خود داشته باشيد. اين طرح و نقشه بايد سال را مثل گلها به قسمتهايي تقسيم كند: آمادگي بدني و تكنيكي ، تهيه و تدارك باز ي وتاكتيك، دوره مسابقه و كار و نيز استراحت.

آمادگي بدني وتكنيكي

وقتي فصل مسابقات در راه راست گسترش تكنيكهاي نو با بازيكنان ياحتي درست كردن خطاهاي بزرگ براي مربي مشكل است. چند ماه بين فصول مسابقات زماني است كه مربي مي تواند روي گسترش و عملكرد تكنيك تمركز نمايد. در همين زمان، بازيكنان مي توانند تحت برنامه هاي تمريني سازنده و سنگين كار كنند. در اين مدت مربي بايد اساس و پايه تيم را بر مبناي عملكرد تاكتيكي تيمي كه ريخته است بنا كند.

وظايف زمان مسابقه

قوانين مربي را ملزم مي كنند كه قبل از مسابقه ليستي از اسامي بازيكنان و هر نوع گواهينامه كه آنها لازم دارند و شماره پيراهن آنها را به امتياز دهندگان بدهد. همه پيراهن ها بايد در عقب و جلو شماره 1 تا 18 شماره گذاري شده باشند.

همچنين مربي و كاپيتان بايد برگه امتياز را امضاء كنند تا صحت ليست امتيازات تأييد شود. مربي همچنين بايد بك برگه چرخش را كه نشان دهنده ترتيب صف آرايي اولين بازيكنان زمين و شماره آنها در آن منطقه است را كامل نمايد. داور دوم اين برگه را براي بررسي موقعيت صحيح بازيكنان در بازي استفاده مي كند. در آغاز هر ست بايد يك برگه جديد تكميل گردد.گرم كردن بايد حدود 30 دقيقه قبل از مسابقه برنامه ريزي شده، آغاز شود. اين كار شامل گرم كردن عمومي بدون استفاده از توپ، آبشار و دريافت دونفره و بعد آبشار از روي تور است. داور دوم مسئول زمان بندي آبشار از روي تور است و بايد ببيند تيمها آبشار را از منطقه 4 به منطقه 2 تغيير مي دهند. معمولاً يك فرصت كوتاه براي تمرين سرويس هم به تيمها داده مي شود.شش بازيكن آغاز كننده بايد روي خط انتهايي بايستند تا داور آنها را براي ورود به زمين صدا كند. بازيكنان ديگر و مربي روي نيمكت تيم خواهند بود يا در گوشه انتهايي زمين خود را گرم مي كنند.

مربي بايد از كنار زمين مربيگري كند و بين خط حمله و انتهايي ،‌ بدون دخالت در بازي بايستد. در هر ست، مربياتن مي توانند دو تايم اومت در خواست كنند كه هر يك 30 ثانيه و براي صحبت با تيم هستند. از اين زمانها بايد با دقت استفاده شود و اطمينان داشته باشيم كه آنچه گفته مي شود مفيد است و عملكرد تيم را پيش خواهد برد.
دسته بندی: علوم انسانی » تربیت بدنی

تعداد مشاهده: 1632 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 8

حجم فایل:9 کیلوبایت

 قیمت: 39,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: